Over Copyloot

Freelance copywriter die (van) woord houdt.

Over Copyloot

Zinnen prikkelen de copy.
Kort gezegd:

Tekenende teksten

Teksten die voor u werken.

Woorden die doel raken.

Pen die met scherp schrijft.

w

Meedenkend communicator

Niet het hoge woord, maar het uwe is belangrijk.

Luistert naar uw verhaal.

Drijft ook op inleving en humor.

Oplossingsgericht en creatief

Clichés willen we vermijden.

Sympathiek opvallen is geen contradictie.

Marketing mag authentiek zijn.

Langer verhaal:

Wie is copyloot?

 

De foto zegt eigenlijk alles: die strijdvaardige en solide oogopslag doet vermoeden dat elke blanco pagina al bij voorbaat de nederlaag mag aanvaarden. En dan dat suggestieve scrabble spel… Gelukkig is er die fluwelen paarse filter die de dreiging neutraliseert. Een speels zomerhoedje wekt dan weer ruim voldoende vertrouwen om toenadering mogelijk te maken. Hieronder nog wat extra duiding, moest dit nog nodig zijn.

 

Zaakvoerder bij Copyloot is Sijmen Goossens, partner van Lin, vader van Bobje en Nel.

 

Na een leerzame carrière in de jeugdhulpverlening als orthopedagogisch crisiswerker voelde ik een aanzwellende en ondraaglijke tinteling om eindelijk mijn eerste passie te volgen: schrijven. 

 

Nu hoor ik u terecht denken: “Waarom dan copywriter?”. Copywriting is voor mij de discipline die belichaamt waartoe taal in staat is. Dit vak vergt empathie, creativiteit, taalgevoel, flexibiliteit, maturiteit, veelzijdige interesse, … maar bovenal: overtuigingskracht. Tekst is communicatie en communicatie heeft steeds een doel. Copywriting beweegt zich tussen mensen en zet aan tot actie, ontmoeten, relatie. En oh ja: het is natuurlijk ook gewoon fun: altijd doelgericht, altijd inhoud voorhanden… nooit een gebrek aan inspiratie dus!

 

De verworven competenties in mijn carrière als hulpverlener uiten zich nu als specialismen in luisteren, empathie en conditionering. Met andere woorden: ik raak, prikkel of activeer uw doelgroep doordat ik uw boodschap feilloos versta en vertel. Noem het gerust mijn unique selling point” (USP).

Opleidingen bij Inspiring Speech en het CVA Antwerpen verfijnden mijn vaardigheden verder tot uitstekende copywriting skills.

 

Online content strategy, bounce rates, SEO analytic expert, … We kunnen er niet omheen: zulke begrippen zijn veelzeggend en onmisbaar voor een goede aanpak en online methodiek. Een online copywriter schrijft nu eenmaal voor mens én machine. Het is een kunst geworden om digitale marketing te verenigen met kwalitatieve en leesbare inhoud. Mijn teksten zijn altijd SEO vriendelijk en passen in een oerdegelijke online marketing. De lat ligt echter niet alleen daar hoog. Ik wil mijzelf, en dus ook mijn klanten, laten opvallen door diepgang, efficiëntie, vindingrijkheid, scherpte en onvervalst schrijf- en leesplezier.

 

Ontmoeten, begrijpen en overtuigen zijn voor mij essentiële begrippen. Daarmee kent u meteen de verklaring voor de keuze voor dit vak. Copywriting is natuurlijk geen pyjama party voor hobbyknuffelaars. Het doel heiligt in dit métier bij uitstek de middelen. Ik doop mijn pen dus steeds met evenveel enthousiasme in vitriool, rozenwater of zakelijke inkt. Proza en poëzie is voor in mijn eigen tijd (tenzij uzelf of uw bedrijf er wel bij vaart). 

 

Copyloot werkt niet alleen. Ik maak dankbaar gebruik van de expertise van vakgenoten, grafische vormgevers en jawel: SEO, adwords en analytics experten.

 

Eén ding mag duidelijk zijn: de boodschap die ik breng is uw boodschap; volledig, doelgericht en authentiek.